28.12.2020

У 2021 році «Укрзалізниця» планує у два рази збільшити інвестиції в оновлення, капітальний ремонт та модернізацію свого рухомого складу

«Капітальні вкладення підприємства у 2021 році мають становити 27,2 млрд грн, тоді як у 2020 році ця сума склала близько 9,7 млрд грн. Зауважимо, що 55% цієї суми — це власні кошти підприємства, 31% — кошти інвесторів, ще                                              14% планується отримати з державного бюджету» — повідомляє прес-служба компанії.

За даними інтернет-порталу SilkBridge на ці замовлення вже зараз активно претендують як європейські, так і китайські виробники залізничної техніки і комплектуючих.

Зокрема, китайська корпорація CRRC має можливість швидко забезпечити поставки залізничних комплектуючих в Україну за рахунок налагодженої роботи своїх ремонтних депо на території Республіки Білорусь. Крім того, китайська Xinyang Amsted Tonghe Wheel Co вже давно намагається вийти на український ринок вагоноремонтів з литими залізничними колесами, проте якість їхнього виробництва досить низька.

В свою чергою гендиректор Федерації роботодавців Руслан Іллічов підкреслює, що Україна може виробляти майже всю лінійку залізничного машинобудування, тому логічно забезпечувати замовленнями саме українські заводи. "У нас є потужності для випуску вантажних вагонів, швидкісних пасажирських поїздів, дизель-поїздів, є досвід локомотивобудування, не бачу проблем з глибокою модернізацією тепловозів. Всі необхідні технології у нас є", — зазначив Іллічов.

Погоджується з ним і директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк: "Укрзалізниця і приватні компанії-оператори розвивають свої парки, це проєкти на сотні мільйонів доларів, і в рамках здорового протекціонізму логічно було б, щоб ці гроші працювали в Україні, а не в Китаї, і стимулювали внутрішнє виробництво. Потрібно захищати свої економічні інтереси, як це роблять всі країни".